26 de febrer 2007

Les connexions aèries del Prat només suposen el 14% dels vols
Si l'oferta de vols intercontinentals millora, pot ser que l'aeroport de Barcelona aconsegueixi convertir-se en un hub, però en l'actualitat la infraestructura barcelonina ni s'acosta en nombre de passatgers ni de vols als aeroports internacionals que sí que són centres de distribució de trànsit aeri intercontinental. Segons dades d'AENA, el nombre de connexions entre vols registrades pel Prat va ser del 14% del total de moviments el 2005. A l'aeroport de Frankfurt --el primer hub europeu-- el percentatge de vols amb connexió va ser del 46%.
[…]
"Sense trànsit aeri suficient, un aeroport no pot ser un hub", destaquen fonts de la companyia.(IBERIA)
[…]
Les previsions d'activitat d'Iberia des de Barcelona, bàsicament a través de la seva línia de baix cost, Clickair, permetran l'ampliació o el manteniment dels vols de mitjà recorregut i les connexions internacionals del Prat. Però Clickair no durà a terme cap vol transoceànic i Iberia, fins al moment, ha eliminat línies internacionals des de l'aeroport del Prat.

És a dir, l'aeroport del Prat podria ser un hub, però no té prou nombre de vols ni de passatgers. La solució d'Iberia és que la seva línia de baix cost, Clickair, vagi a Barcelona, però sense vols transoceànics i a més a més, eliminar les línies internacionals que hi havia.
Així funciona.
I mentrestant, en Nadal reclama que la T-sud tingui vols transoceànics. I jo també. Quedi reclamat.