07 de juny 2009

Eleccions europees.

Fa molt temps que no escric al blog. Això és així perquè fa molt temps que he perdut l'interès en llegir les notícies. Abans creia que era bo llegir-les per saber una mica el que passava, però el que passa és que tot passa i tot segueix igual. I n'estic cansada.

Ahir em van preguntar si aniria votar. I avui m'ho han tornat a preguntar. La veritat és que són les quatre de la tarda i encara em pregunto si hi aniré.

Parlant, parlant he acabat dient una serie de coses que m'han demanat que escrivís al blog. I així ho faig.

El cas és que estic molt cansada de la política. No funciona el sistema que s'han inventat i la prova de que no funciona és que poc més d'un 26% de persones de l'estat espanyol saben que hi ha eleccions avui.

I a mi em toca molt els nassos això. Perquè per què he d'anar a votar si el meu vot no servirà de res? I dic que no servirà de res perquè no em sentiré representada. I per tant, és igual si voto o no, ja que aquells a mi no em representen. Els hagi escollit o no.

I hi ha una altra cosa a tenir en compte que fa que estigui molt cansada de la política i sobretot dels que l'exerceixen.

Ara diuen que estem en crisi, i que tots hem de fer esforços per tirar endavant. Però no he vist cap esforç per part dels governants. En cap moment han fet cap gest de l'estil... congelar-se els sous o fins i tot rebaixar-los. I parlant de rebaixes. Jo no sé com acabarà l'IPC d'aquest any, però a mi m'han apujat el sou amb la previsió que va fer l'estat a principis d'any. I la pregunta és: si cada any, l'IPC real és superior al previst i amb aquestes dades, el mes de febrer em paguen els endarreriments que això m'ha generat, el febrer que vé, si l'IPC real és més baix que el previst, em cobraran els excessos?

I parlant d'excessos. Em sembla que és excessiu que tres representants polítics del mateix estat vagin a seure a la tribuna d'un camp de futbol. A la tribuna de Roma hi havia el Rei dels espanyols, el seu president del govern i el president del govern del meu país. Tres tios, que cobren en un mes el que jo escassament puc arribar a cobrar en un o dos semestres, asseguts a la tribuna mirant un partit de futbol. El viatge fins allà, tot i que ara hi ha moltes companyies de baix cost, segur que el van fer en primera de la companyia de més alt cost, o fins i tot amb avions privats, encara que potser hi ha qui dirà que no és un avió privat sinó un bé de l'estat. Pel cas és el mateix. El viatge d'aquells tres homes ben vestits el varem pagar entre tots. El viatge i l'estada, que ja que van a Roma, suposo que s'hi van quedar a dormir. I jo, sòcia i seguidora del barça des que tinc ús de raó, em vaig haver d'empassar el partit a través d'una televisió d'àmbit "nacional" que diuen ells. És a dir, espanyola.

I parlant de pagar. Jo els he pagat part del seu viatget. Però ell, i ara em refereixo al Montilla, no fa gaire mesos ens deia que els que encara tinguin poder adquisitiu que es dediquin a comprar regals per nadal, perquè és la gent que pot fer que l'economia es mogui i ens faci sortir de la crisi. Però i ells? Ells que són els que tenen més poder adquisistiu quin és l'exemple que ens donen? Jo no els he vist gastar-se ni un ral de la seva engreixada butxaca. Sí que en gasten de quartos, però són els de l'erari públic els que gasten a dues mans. I els seus??? I el que també em fot de tot plegat és que jo, a sobre de tenir un sou de merda, m'he de pagar un pla de jubilació que ara mateix està patint un estat d'anorèxia fatal perquè no tinc gens clar que la Seguretat Social em pugui donar cap ral quan m'arribi l'hora. L'hora de la jubilació, vull dir. Mentre que a ells, estiguin o no jubilats, l'estat els seguirà pagant una morterada "por los servicios prestados".

Doncs ho sento. El sistema és una merda i jo en sóc còmplice amb el meu vot.

Com diu el meu pare, i cada dia penso que té més raó, l'únic sistema que és bo és l'anarquia. El problema és que tampoc no funcionaria.

Doncs això, que jo segueixo pensant si he d'anar a votar o no. I en cas que hi vagi tampoc tinc clar quin ha de ser el meu vot.

Així doncs, us deixo, no sé si per molt o per poc temps.

Salut, vici i anarquia per tothom.
Reblog this post [with Zemanta]

9 comentaris:

mai9 ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
mai9 ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Trena ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Reagrupeu-vos.

Salut

mai9 ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Trena ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
mai9 ha dit...

"En canvi a ells mai no els hem demanat res."

doncs els has de demanar, jo els demano. I si no m'ho donen no els torno a votar.

"Vull saber què saben."

Per això tens les campanyes electorals, i la secció de política dels diaris!

Trena ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...

Sí, perì el millor: "salut...".
bet